|
ALGEMENE VOORWAARDEN BAFFOON INTERNET SERVICES HOLLAND BV (B.I.S.H. B.V.)
1. Definities
1. Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon met wie de
overeenkomst tot levering van producten en diensten van
Baffoon Internet Services wordt gesloten.
2. Producten en diensten van Baffoon Internet Services : de door
Baffoon Internet Services te exploiteren websites, producten en diensten waarbij
door opdrachtgever beschikbaar te stellen informatie elektronisch kan worden
geraadpleegd en waarmee elektronische berichten tussen gebruikers
uitgewisseld kunnen worden; hieronder vallen onder meer, maar niet uitsluitend
de productie, plaatsing en huur van web sites, de huur en registratie van een
domein, de promotie van een web site, het leveren van DSL diensten
en alle andere aanvullende en ondersteunende services, producten en diensten.
3. Overeenkomst: elke wederzijdse acceptatie, mondeling, schriftelijk,
per fax, per e-mail bevestigde, of via het bestelformulier op de website bestelde
levering van één of meer producten of diensten van Baffoon Internet Services.
2. Toepasselijkheid
1. Voor zover daarvan in onderlinge overeenstemming tussen partijen niet
schriftelijk is afgeweken, zijn onderstaande artikelen van toepassing op
elke aanbieding, opdracht of overeenkomst van of met Baffoon Internet Services
van welke aard ook, ook indien producten, services, goederen en/of diensten
niet specifiek in deze voorwaarden zijn omschreven.
2. Algemene voorwaarden van opdrachtgever c.q. derden zijn voor
Baffoon Internet Services niet bindend en niet van toepassing.
3. Aanbieding en acceptatie
1. Alle offertes en prijsopgaven door of vanwege Baffoon Internet Services gedaan
zijn vrijblijvend, behalve indien door Baffoon Internet Services schriftelijk per
fax of per electronic mail anders is vermeld.
2. Een aanbieding of offerte gedaan door Baffoon Internet Services heeft een
geldigheidsduur van 8 dagen, tenzij anders vermeld.
4. Aanvang van de overeenkomst
1. Een overeenkomst komt tot stand op de dag dat aan de volgende
voorwaarden is voldaan: het offerte-, (online) bestel- of
contractformulier is, ingevuld en/of ondertekend in schrift door opdrachtgever,
ontvangen en geaccepteerd door Baffoon Internet Services;
bij een bestelling via de website van Baffoon Internet Services is uw IP nummer
uw digitale handtekening. Een bestelling is altijd definitief en onherroepelijk,
met uitzondering van het gestelde in artikel 14.5., bij een annulatie worden
annulatiekosten in rekening gebracht. Baffoon Internet Services dient zich dan pas
aan haar verplichtingen te voldoen indien alle benodigde papieren, evenals alle
te vorderen bedragen in het bezit van Baffoon Internet Services zijn en/of op de
financiële rekening van Baffoon Internet Services zijn bijgeschreven.
2. Bij de huur van een domein dienen tevens de
entreebijdrage, de eerste jaarvergoeding en de overige
overeengekomen vergoedingen te zijn bijgeschreven op de financiële
rekening van Baffoon Internet Services. Indien de registratie een
domeinnaam met een Nederlandse extensie betreft dient opdrachtgever
tevens alle eventueel benodigde documenten voor de
Stichting Internet Domein Registratie Nederland (SIDN)
aan Baffoon Internet Services te doen toekomen.
3. Het staat Baffoon Internet Services vrij om de totstandkoming van de
overeenkomst met andere middelen te bewijzen.
4. Aanvullingen en wijzigingen van de overeenkomst kunnen slechts en
uitsluitend schriftelijk geschieden.
5. Duur en beëindiging
1. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd met een
minimum termijn van 12 maanden, en wordt steeds stilzwijgend verlengd
met 12 maanden tenzij anders overeengekomen, cq er aanleiding bestaat
om de overeenkomst op te zeggen. Bij een All-In pakket wordt de overeenkomst
aangegaan met een minimum termijn van 24 maanden, en wordt deze steeds
stilzwijgend verlengd met 24 maanden tenzij anders overeengekomen of
er aanleiding bestaat om de overeenkomst op te zeggen.
2. De overeenkomst kan uitsluitend tegen het einde van een
kalendermaand en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk
worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal
twee maanden.
3. Facturering geschiedt uitsluitend per jaar waarbij een gedeelte van
een jaar als een heel jaar wordt gezien en/of een gedeelte van een
maand als een hele maand wordt gezien, tenzij anders overeengekomen.
4. Baffoon Internet Services kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang
beëindigen indien opdrachtgever aan een of meer van zijn verplichtingen
jegens Baffoon Internet Services niet, niet behoorlijk of niet volledig
voldoet of daarmee in strijd handelt.
5. Baffoon Internet Services heeft het recht de overeenkomst zonder
ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te
beëindigen indien opdrachtgever in staat van faillissement is verklaard,
surseance van betaling heeft aangevraagd of verkregen of anderszins het
vrije beheer of zijn vermogen heeft verloren. Laatstgenoemde partij heeft
dan geen recht op enige schadevergoeding.
6. Onverminderd het bepaalde in artikel 19 heeft Baffoon Internet Services het
recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke
tussenkomst te beëindigen indien:
- opdrachtgever oneigenlijk gebruik maakt van Internet;
- opdrachtgever informatie verspreidt die in strijd is met (inter)nationale
wet- en regelgeving;
- opdrachtgever informatie verspreidt die in strijd is met de algemeen
aanvaarde normen en waarden;
- opdrachtgever informatie verspreidt die discriminerend is ten aanzien van
uiterlijk, ras, religie, geslacht, cultuur, afkomst of anderszins kwetsend
genoemd kan worden, ook is het niet toegestaan om z.g.adultpages, (illegale)
warez of mp3s te plaatsen.
- opdrachtgever ongevraagde e-mails verstuurd ('spammen')
7. Torrent sites, mp3 sites, adult sites, criminals sites (of spellen of
afgeleiden daarvan), porno sites, kinderporno sites, illegale sites,
game sites, chat sites, IRC sites zijn bij ons beslist niet toegestaan,
evenals alle andere sites waar overige klanten mogelijk overlast van kunnen
ondervinden. Als een website overlast (kan) veroorz(a)ak(t)(en) behouden wij
ons te allen tijde het recht voor om deze zonder kennisgeving te verwijderen
van onze servers danwel betreffende site op non-actief te zetten (ook preventief!).
8. Dreigende taal, racistische uitingen of ander onfatsoenlijk gedrag naar ons
of naar andere klanten zal niet worden getolereerd. U loopt dan het risico
permanent van onze servers te worden verwijderd en op een blacklist geplaatst te
worden. Dit geldt voor zowel de conversatie intern (bijvoorbeeld via e-mail) als
extern (bijvoorbeeld uitlatingen op fora of weblogs).
9. Het is uitdrukkelijk niet toegestaan om zwaarbelastende (background)
processen zoals 'eg-drops' te draaien of adult/warez/mp3,s/webcams en/of
overige aanstoot gevende pagina's op de servers te plaatsen. Spamming
nooit toegelaten. Misbruik zal automatisch inhouden dat de betreffende accounts
worden verwijderd van de servers zonder verdere melding hieraan voorafgaand
en zonder enige vorm van schadevergoeding en/of restitutie op wat voor wijze
dan ook. Indien u van mening bent dat dergelijke processen en/of sites op de
servers worden gebezigd, kunt u een e-mail sturen naar: abuse AT baffoon.net.
10. De webruimte die u in gebruik heeft op een shared server is alleen geschikt
voor websites, dus niet voor opslag, back-ups enzovoorts. De website die geplaatst
is moet zodanig zijn ingericht dat anderen niet van de website gebruik kunnen maken
om phising, scamming, andere hacking-activiteiten of andere inbreuk op de servers
van Baffoon Internet Services Holland BV (of van anderen) te plegen.
Baffoon Internet Services Holland BV verleent u de toegang tot haar servers om uw
website op het internet te kunnen zetten. Het is niet toegestaan om die toegang
te gebruiken of door anderen te laten gebruiken om inbreuk te plegen op de webservers.
Merken we dat een klant een van bovenstaande regels overtreedt, dan hebben wij het
recht om de site per direct van het internet te verwijderen.
6. Levering en leveringstijd
1.Plaatsing van een website geschiedt zo spoedig mogelijk na schriftelijke
opdracht, aanbetaling en aanlevering van gegevens en promotiemateriaal,
of op een later af te spreken tijdstip.
2. Indien overschrijding van de afgesproken levertijd dreigt zal dit zo
spoedig mogelijk worden medegedeeld. In geval van overmacht aan de
zijde van Baffoon Internet Services zal de termijn worden verlengd met de termijn
van die overmacht. Excessieve overschrijding van de levertijd kan
beschouwd worden als een grond tot ontbinding van de overeenkomst.
3. Bij aanvraag, registratie of verhuizing van een domein dient rekening
gehouden te worden met een doorlooptijd van enkele weken.
Verhuizing van uw domeinnaam kan, afhankelijk van omstandigheden
en derde partijen, langer duren.
7. Overmacht
1. Onder overmacht met betrekking tot de overeenkomst wordt verstaan
al hetgeen daaromtrent in wet en jurisprudentie wordt begrepen.
2. Baffoon Internet Services is niet gehouden aan haar verplichtingen uit de
overeenkomst indien nakomen onmogelijk is geworden door overmacht. De
overeenkomst zal dan worden ontbonden.
8 Data/e-mailverkeer
1. Het data/e-mailverkeer is daar waar dit is aangegeven onbeperkt met dien
verstande dat een en ander acceptabel dient te zijn in verhouding tot het
doorsnee verbruik van de gemiddelde gebruiker (fair use policy), indien een
dergelijke website exceptioneel verbruik vertoond zal deze worden verwijderd of
een toeslag krijgen op het extreme gebruik. Wij brengen opdrachtgever op de hoogte
van dit extreme gebruik en stellen deze in de gelegenheid een toeslag te betalen
op dit extreme gebruik van het data/e-mail verkeer, een en ander in overleg met
Baffoon Internet Services, indien de betreffende eigenaar van de website hiermede
niet akkoord wenst te gaan, zal hij tot uiterlijk 12.00 uur na de mededeling, in
de gelegenheid worden gesteld de onderhavige website elders onder te brengen en te
verwijderen van de servers van of gerelateerd aan Baffoon Internet Services. Geeft
de cliënt hieraan geen gehoor dan is Baffoon Internet Services gerechtigd, zonder
verdere melding, de onderhavige website te verwijderen van diens servers. Nimmer
kan enige aanspraak worden gemaakt op schadevergoeding in welke vorm dan ook.
9. Webdesign
1. Baffoon Webdesign is een onderdeel van Baffoon Internet Services.
2. Het staat Baffoon Webdesign vrij om het creëren, aanpassen of
updaten van websites uit te besteden aan derden, indien zij daar reden toe ziet.
3. Baffoon Webdesign is gerelateerd aan 'FourHorsemen High-end Graphics' en zal
als zodanig geregeld een beroep doen op FourHorsemen.
4. Baffoon Webdesign is niet verplicht opdrachtgever op de hoogte te
stellen, danwel op de hoogte te houden van veranderingen aangaande webdesign,
zolang opdrachtgever hiervan geen, of weinig hinder ondervindt.
10. Internet Services
1. Het staat Baffoon Internet Services vrij om, om wat voor reden dan ook, al
dan niet tijdelijk, een of meerdere van haar producten of diensten uit te besteden
aan derden, indien zij dit noodzakelijk acht.
2. Het staat Baffoon Internet Services vrij om veranderingen door te voeren, om wat
voor reden dan ook, aangaande wat voor door haar geboden service dan ook.
3. Baffoon Internet Services is niet verplicht opdrachtgever op de hoogte te
stellen, danwel op de hoogte te houden van veranderingen aangaande wat voor
service dan ook, zolang opdrachtgever hiervan geen, of weinig hinder ondervindt.
11. Hosting
1. Baffoon Internet Services kan met haar 'Virtual Domain Hosting pakketten'
gebruik maken van de servers van derden. Opdrachtgever dient zich te allen tijde
te houden aan de algemene voorwaarden en condities van betreffende bedrijven.
Deze zullen door Baffoon Internet Services, op aanvraag, gratis worden verstrekt
aan opdrachtgever.
2. Tenzij anders overeengekomen, blijven de domeinnamen geregistreerd door
Baffoon Internet Services, eigendom van Baffoon Internet Services (dit is o.a.
het geval bij particuliere .nl domeinnamen, welke onder licentie aan opdrachtgever in
bruikleen wordt gegeven). Opdrachtgever heeft te allen tijde het recht om de
domeinnaam aangaande zijn overeenkomst met Baffoon Internet Services te verhuizen naar
de servers van derden mits hij aan zijn betalingsverplichting(en) jegens
Baffoon Internet Services heeft voldaan en mits de hiervoor verschuldigde
administratiekosten (groot min. € 50,- excl. BTW, tenzij schriftelijk anders
overeengekomen) op de financiële rekening van Baffoon Internet Services zijn
bijgeschreven. Indien dit het geval is, is Baffoon Internet Services verplicht
medewerking te verlenen aan opdrachtgever aangaande de verhuizing danwel
de eigendomsoverdracht van de domeinnaam.
3. In geval van verhuizing of eigendomsoverdracht van een of meerdere domeinnamen
van opdrachtgever, dient opdrachtgever zelf zorg te dragen voor alle administratieve,
juridische en overige handelingen die hiervoor noodzakelijk zijn. Tevens dient
opdrachtgever alle kosten hieruit voortvloeiend, of hieraan gerelateerd te voldoen.
Baffoon Internet Services kan nimmer, op wat voor wijze dan ook, aansprakelijk
worden gesteld voor wat voor kosten dan ook, gerelateerd aan de verhuizing of
de verandering van eigendomsrecht van de betreffende domeinnaam.
4. Baffoon Internet Services is niet verplicht om op haar 'Virtual Domain Hosting
paketten', op wat voor manier ook, support te geven danwel aanvullende diensten
te verlenen.
5. Het staat Baffoon Internet Services vrij om veranderingen door te voeren, om wat
voor reden dan ook, aangaande webhosting.
6. Baffoon Internet Services is niet verplicht opdrachtgever op de hoogte te
stellen, danwel op de hoogte te houden van veranderingen aangaande webhosting,
zolang opdrachtgever hiervan geen, of weinig hinder ondervindt.
7. Het versturen van ongevraagde e-mail berichten (het zogenoemde 'spammen')
is nooit toegestaan en zonder meer een reden voor Baffoon Internet Services om de
overeenkomst met opdrachtgever met onmiddelijke ingang te beëindigen, opdrachtgever
heeft dan nimmer recht op wat voor schadevergoeding dan ook.
Alle 'spam' kunt u melden op abuse AT baffoon.net.
8. (Illegale) Warez, Mp3's, Webcams, adultsites etc. zijn niet toegestaan en zonder
meer een reden voor Baffoon Internet Services om de overeenkomst met
opdrachtgever met onmiddelijke ingang te beëindigen, opdrachtgever heeft dan
nimmer recht op wat voor schadevergoeding dan ook.
9. Baffoon Webhosting is gerelateerd aan 'Internet Creator Webhosting Solutions'
en zal als zodanig geregeld een beroep doen op Internet Creator.
12. Updates
1. Onder updates wordt verstaan het aanpassen of aanvullen van bestaande
webpagina's binnen uw door Baffoon Internet Services onderhouden website
en binnen redelijke grenzen. Indien een update buitengewoon veel tijd vergt,
kan en zal Baffoon Internet Services hiervoor een vergoeding vragen. Dit
uitsluitend en in alle redelijkheid ter beoordeling van Baffoon Internet Services.
2. Updates dienen digitaal, per floppy of per e-mail (updates AT baffoon.net),
aangeleverd te worden. Indien niet digitaal aangeleverd, kan en zal Baffoon
Internet Services hiervoor een extra vergoeding vragen.
13. Prijzen
1. Alle genoemde prijzen, alsmede overeengekomen prijzen zijn
exclusief BTW (omzetbelasting), en eventuele andere van overheidswege
opgelegdeheffingen, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld of overeengekomen.
2. Baffoon Internet Services heeft het recht de tarieven te wijzigen. Deze
wijzigingen worden uiterlijk twee maanden voordat deze ingaan aan
opdrachtgever bekend gemaakt. Opdrachtgever is gerechtigd de
overeenkomst te beëindigen tegen de datum van inwerkingtreding van de
wijziging.
14. Betalingsvoorwaarden
1. De betalingsverplichting van opdrachtgever gaat in op de dag dat de
overeenkomst tot stand komt. De betaling heeft betrekking op de periode
die ingaat op de dag van de feitelijke beschikbaarstelling van producten
en diensten van Baffoon Internet Services, voor zover dit binnen de
verantwoordelijkheid van Baffoon Internet Services valt en met
uitzondering van overmacht situaties.
2. De ter zake van de overeenkomst verschuldigde vergoeding is exclusief
BTW en eventueel andere uit wettelijke voorschriften voortvloeiende
heffingen. Opdrachtgever is voorts de vergoedingen die uit deze
voorwaarden voortvloeien, verschuldigd.
3. De verschuldigde kosten worden, afhankelijk van de termijn waarvoor de
overeenkomst is aangegaan, bij vooruitbetaling in rekening gebracht, en
dienen per termijn vooraf te worden voldaan per automatische incasso, acceptgiro of
factuur, zo niet behoudt Baffoon Internet Services het recht de presentatie
(tijdelijk) stil te leggen (zie artikel 19). De vergoeding voor andere kosten worden
maandelijks of jaarlijks vooraf geïncasseerd.
4. Baffoon Internet Services zal de opdrachtgever voordat er werkzaamheden verricht
worden een factuur sturen van minimaal 25% van het overeengekomen orderbedrag
als aanbetaling op de te verrichten werkzaamheden. Deze dient te worden voldaan
binnen 8 dagen na de factuurdatum, tenzij anders overeengekomen.
5. De annulatiekosten per opdracht zijn minimaal 25% van het overeengekomen
factuurbedrag voor die opdracht exclusief eventuele overeengekomen korting(en) of
mindering(en) op het factuurbedrag, vermeerderd met de gemaakte kosten voor die
opdracht. Dit uitsluitend en in alle redelijkheid, ter beoordeling van
Baffoon Internet Services. Een annulatie dient uiterlijk binnen 24 uur,
op een duidelijke manier, bij Baffoon Internet Services te zijn gemeld
via TPG Post danwel e-mail. Het annuleren van een DSL (ADSL / SDSL)
bestelling is nooit mogelijk.
6. Baffoon Internet Services stuurt opdrachtgever per betalingstermijn een factuur
voor de kosten die samenhangen met de overeenkomst deze dient te worden voldaan
binnen 8 dagen na de factuurdatum o.v.v. het factuurnummer.
7. Indien opdrachtgever niet tijdig heeft betaald, wordt dit aan
opdrachtgever medegedeeld en wordt daarbij een nadere termijn van
betaling vastgesteld. Is ook binnen die termijn niet betaald, dan is
opdrachtgever zonder nadere ingebrekestelling in verzuim (zie artikel 19).
8. Indien opdrachtgever van mening is dat de in rekening gebrachte
kosten onjuist zijn, kan opdrachtgever de bezwaren binnen twee weken na
de datum op de rekening aan de Baffoon Internet Services kenbaar maken. Na
ontvangst van het bezwaar zal Baffoon Internet Services een onderzoek
instellen naar de juistheid van het factuurbedrag.
9. Betaling van de verschuldigde kosten kan plaats vinden door middel van
een automatische incasso, waartoe opdrachtgever bij aanvang van de
overeenkomst of later heeft gemachtigd.
10. In geval van automatische incasso dient opdrachtgever altijd zorg te dragen
voor voldoende saldo op zijn rekening ten tijde van de incasso.
11. Opdrachtgever is in verzuim vanaf het tijdstip waarop de verschuldigde
vergoeding door toedoen van opdrachtgever niet kan worden geïncasseerd
of niet aan Baffoon Internet Services is voldaan.
12. Indien verschuldigde bedragen door toedoen van opdrachtgever niet
kunnen worden geïncasseerd of niet worden ontvangen, brengt
Baffoon Internet Services een vertragingsrente in rekening die gelijk is aan de
wettelijke rente, welke verschuldigd zal zijn vanaf het moment dat
opdrachtgever in verzuim is tot aan het moment van incassering.
13. Indien abusievelijk een hoger bedrag geïncasseerd wordt, dan dient
Baffoon Internet Services het teveel geïncasseerde bedrag op eerste verzoek van
opdrachtgever onverwijld aan opdrachtgever te retourneren. Een en ander
vermeerderd met wettelijke rente vanaf de dag van incassering tot aan die
waarop bedoeld bedrag zal worden geretourneerd.
14. Alle betalingen van opdrachtgever aan Baffoon Internet Services dienen
binnen 8 dagen te zijn bijgeschreven op de financiële rekening van Baffoon
Internet Services.
15. Indien opdrachtgever nalatig blijft de verschuldigde bedragen aan
Baffoon Internet Services te voldoen, kan en zal Baffoon Internet Services
de vordering uit handen geven, hetgeen opdrachtgever verplicht tot
volledige vergoeding van buitengerechtelijke en gerechtelijk kosten.
16. Bij betaling van een Baffoon DSL pakket per jaar per factuur, ontvangt
opdrachtgever de jaarlijkse vervolgfacturen 4 maanden voor afloop van de
contract datum (dus 8 maanden na ontvangst van de eerste factuur). Opdrachtgever
dient deze factuur binnen uiterlijk 2 maanden te voldoen anders wordt de
aansluiting automatisch geblokkeerd. Opnieuw aansluiten bedraagt minimaal EU 250.-
exclusief BTW per gebeurtenis. Het niet betalen van een vervolgfactuur houdt
niet in dat uw overeenkomst is opgeheven, deze zult u onverminderd
schriftelijk en minimaal twee maanden voor het verstrijken van de jaarlijkse
termijn moeten opzeggen anders blijft opdrachtgever aansprakelijk voor het
factuurbedrag en blijft de overeenkomst geldig.
17. Betalingen aangaande een Baffoon DSL pakket dienen telkens voor aanvang
nieuwe periode op rekening te staan van Baffoon Internet Services, bij niet tijdig
betalen is Baffoon Internet Services bevoegd de DSL verbinding te stoppen, echter
het contract blijft onverminderd van kracht zulks ook de betaling hiervan. Opnieuw
aansluiten bedraagt minimaal EU 250.- exclusief BTW per gebeurtenis.
15. Intellectuele eigendomsrechten
1. Het is opdrachtgever toegestaan de op de Baffoon Internet Services site
aanwezige software waarop geen (intellectuele) eigendomsrechten rusten
of die uitdrukkelijk niet worden uitgeoefend (zgn. freeware), te
downloaden en te gebruiken.
2. Opdrachtgever dient de rechten van intellectuele eigendom ter zake
van beschermde software en/of andere werken (o.a. zgn. "shareware") te
respecteren en vrijwaart Baffoon Internet Services van enige aanspraak.
16. Eigendomsvoorbehoud
1. Al het door Baffoon Internet Services vervaardigde materiaal is en
blijft eigendom van Baffoon Internet Services tenzij schriftelijk anders
is overeengekomen. Bij een All-In pakket blijft het copyright en
eigendomsrecht van de website bij Baffoon Internet Services, deze wordt
geen eigendom van opdrachtgever, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
17. Aansprakelijkheid
1. Baffoon Internet Services is bij haar activiteiten afhankelijk van de
medewerking, diensten en leveranties van derden, waar Baffoon Internet Services
weinig of geen invloed op kan uitoefenen. Baffoon Internet Services kan derhalve
op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor welke schade
dan ook voortkomend uit de relatie met Baffoon Internet Services of het verbreken
ervan ongeacht of de schade ontstaat of zichtbaar wordt gedurende de
relatie met Baffoon Internet Services .
2. In geval van toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de
overeenkomst is Baffoon Internet Services slechts aansprakelijk voor vervangende
schadevergoeding, d.w.z. vergoeding van de waarde van de achterwege
gebleven prestatie. Iedere aansprakelijkheid van Baffoon Internet Services voor
enige andere vorm van schade is uitgesloten, daaronder begrepen
aanvullende schadevergoeding in welke vorm dan ook, vergoeding van
indirecte schade of gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of
winst.
3. Opdrachtgever vrijwaart Baffoon Internet Services voor alle aanspraken op
schadevergoeding die derden mochten doen gelden terzake van schade
die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatig, dan wel
onzorgvuldig gebruik van de aan opdrachtgever geleverde producten en
diensten van Baffoon Internet Services .
4. Gezien het op het Internet grote aantal knooppunten met menselijke
tussenkomst, het gebruik van lokale netwerken en draadloze
communicatie, moet men rekening houden met het feit dat de informatie
verkregen of verzonden via het Internet vrij toegankelijk is.
Baffoon Internet Services kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in
welke vorm dan ook veroorzaakt door het verzenden van vertrouwelijke of
geheime informatie. Baffoon Internet Services is niet aansprakelijk voor beveiliging
of misbruik door derden van de gegevens die worden opgeslagen.
5. Baffoon Internet Services is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de
inhoud van door opdrachtgever aangeleverd promotiemateriaal.
6. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade die Baffoon Internet Services
mocht lijden ten gevolge van een aan opdrachtgever toerekenbare
tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen voortvloeiende uit de
overeenkomst en deze voorwaarden.
7. Wijzigingen in de gegevens van opdrachtgever dient opdrachtgever
direct schriftelijk mede te delen aan Baffoon Internet Services . Als opdrachtgever
dit niet doet, is opdrachtgever aansprakelijk voor eventuele schade die
Baffoon Internet Services als gevolg daarvan lijdt.
8. Coulance-werkzaamheden kunnen nimmer enige verplichting wat dan ook
ten aanzien van Baffoon Internet Services scheppen en geschiedden
altijd uitsluitend en volledig voor risico van de opdrachtgever.
18. Overdracht van rechten en verplichtingen
1. Partijen zijn niet gerechtigd hun rechten of plichten voortvloeiende uit
een overeenkomst aan derden over te dragen zonder voorafgaande
schriftelijke toestemming van de wederpartij met uitzondering van de
in de algemene voorwaarden van Baffoon Internet Services beschreven artikelen.
19. Buitengebruikstelling
1. Baffoon Internet Services heeft het recht geleverde producten en diensten
(tijdelijk) buiten gebruik te stellen en/of het gebruik ervan te beperken
indien opdrachtgever ter zake van de overeenkomst een verplichting
jegens Baffoon Internet Services niet nakomt dan wel in strijd handelt met deze
algemene voorwaarden. Baffoon Internet Services zal opdrachtgever hiervan
vooraf in kennis stellen, tenzij zulks in redelijkheid niet van
Baffoon Internet Services kan worden verlangd. De verplichting tot betaling van de
verschuldigde bedragen blijft ook tijdens de buitengebruikstelling bestaan.
2. Tot indienststelling wordt weer overgegaan indien opdrachtgever binnen
een door Baffoon Internet Services gestelde termijn zijn verplichtingen is
nagekomen en een ter zake vastgesteld bedrag voor herindienststelling
heeft voldaan, groot min. € 250,- excl. BTW.
3. Baffoon Internet Services heeft het recht te leveren diensten tijdelijk
op te schorten en/of produkten tijdelijk buiten gebruik te stellen indien
(onderhouds)werkzaamheden dit noodzakelijk maken. Het opschorten van diensten
en/of het tijdelijk buiten gebruik stellen van produkten kan op geen enkele
wijze leiden tot aansprakelijkheid van Baffoon Internet Services voor door
opdrachtgever mogelijk geleden schade, direct of indirect, van welke aard dan ook.
20. Reclame
1. Opdrachtgever dient ter zake van waarneembare gebreken uiterlijk 8
dagen na levering schriftelijk te reclameren, bij gebreke waarvan elke
aanspraak jegens Baffoon Internet Services vervalt.
2. Reclame ter zake van onzichtbare gebreken dient schriftelijk te
geschieden door middel van een aangetekende brief binnen 8 dagen nadat
het gebrek is geconstateerd, geconstateerd had kunnen worden of had
behoren te worden geconstateerd. Gebeurt dit niet dan vervalt elke
aanspraak en aanzien van Baffoon Internet Services .
3. Indien reclame gegrond is worden de geleverde producten of diensten
na overleg aangepast, vervangen of vergoed.
4. Reclame schort de verplichtingen van opdrachtgever niet op.
21. Wijziging van de voorwaarden
1. Baffoon Internet Services behoudt zich te allen tijde het recht voor
deze voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten
met inachtneming van een termijn van 30 dagen.
3. Opdrachtgever dient zich op te hoogte te stellen danwel op de hoogte te
houden van alle veranderingen en aanvullingen aangaande de beschreven
artikelen binnen deze voorwaarden.
4. Indien opdrachtgever een wijziging in deze voorwaarden niet wil
accepteren, kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van
kracht worden de overeenkomst ontbinden tegen deze datum of op de
ontvangstdatum van de opzegging indien deze na de ingangsdatum van de
wijziging is.
22. Retourzendingen
1. Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming is Baffoon Internet Services
nimmer verplicht eventuele retourzendingen van opdrachtgever te accepteren.
2. Door het accepteren van een retourzending erkent Baffoon Internet Services
niet de door opdrachtgever opgegeven grond voor betreffende retourzending.
Het risico van retourgezonden goederen blijft berusten bij opdrachtgever.
23. Vertrouwelijkheid, beveiliging en privacy
1. Opdrachtgever staat er voor in dat alle voor en na het aangaan van de
overeenkomst van Baffoon Internet Services ontvangen informatie, geheim
zal blijven, indien Baffoon Internet Services heeft aangegeven dat de
verstrekte informatie vertrouwelijk van aard is.
2. Baffoon Internet Services voert een strikt privacy beleid, dat wil zeggen
dat de gegevens van opdrachtgever niet door ons aan derden worden verstrekt,
tenzij opdrachtgever aan Baffoon Internet Services hiervoor duidelijk
toestemming heeft gegeven of een bevoegd functionaris een expliciet
gerechtelijk bevel overlegt voor inzage van de gegevens van opdrachtgever.
3. Opdrachtgever en Baffoon Internet Services staan er ten opzichte van
elkaar voor in dat alle wettelijke voorschriften betreffende de te
verwerken gegevens, daar onder in het bijzonder begrepen de voorschriften bij
of krachtens de Wet persoonsregistratie gesteld, in acht zijn genomen.
Zowel opdrachtgever als Baffoon Internet Services zullen voor een
adequate beveiliging van persoonsregistratie zorg dragen.
4. Opdrachtgever vrijwaart Baffoon Internet Services voor alle
aanspraken van derden die mogelijk worden ingesteld wegens schending van de
Wet persoonsregistratie en/of wettelijke bewaartermijnen.
24. Aflevering, installatie en acceptatie
1. Indien schriftelijk overeengekomen zal Baffoon Internet Services
de apparatuur installeren of laten installeren.
2. Indien opdrachtgever de apparatuur niet in een door
Baffoon Internet Services beheerde ruimte laat installeren zal opdrachtgever
voor aflevering van de apparatuur een passende installatieplaats met
alle noodzakelijke faciliteiten, zoals bekabeling en telecommunicatie-
faciliteiten, ter beschikking te stellen.
3. Opdrachtgever dient Baffoon Internet Services of bedrijven handelend
namens Baffoon Internet Services, voor de uitvoering van de noodzakelijke
werkzaamheden onbelemmerde toegang verlenen tot de plaats van de installatie
gedurende de werktijden van Baffoon Internet Services of bedrijven handelend
namens Baffoon Internet Services.
25. Verkoop en/of verhuur van apparatuur
1. De levering en/of verhuur van de apparatuur geschiedt op de overeengekomen
plaats van levering en/of verhuur binnen Nederland, tegen de overeengekomen
tarieven.
2. In geval van levering en/of verhuur van de apparatuur zal
Baffoon Internet Services de opdrachtgever tijdig voor de aflevering in kennis
stellen, voor zover dit redelijkerwijs van Baffoon Internet Services
verlangt kan worden, van de datum en het tijdstip waarop
Baffoon Internet Services voornemens is de apparatuur af te (laten) leveren
danwel ter beschikking te stellen. Opdrachtgever dient zorg te dragen
dat op genoemd tijdstip de apparatuur in ontvangst wordt genomen op de
overeengekomen plaats.
26. Garantie
1. Gedurende een periode van maximaal 30 dagen na ter beschikking stelling
zal Baffoon Internet Services naar beste vermogen eventuele materiaal en
fabricagefouten in de door Baffoon Internet Services geleverde apparatuur
alsmede in de onderdelen die door Baffoon Internet Services in het kader van
garantie of onderhoud zijn geleverd, herstellen indien deze binnen die periode
gedetailleerd omschreven bij Baffoon Internet Services zijn gemeld. Alle
vervangen onderdelen worden hierbij eigendom van Baffoon Internet Services.
De garantieverplichting vervalt indien deze fouten geheel of gedeeltelijk
het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik, van
buitenkomende oorzaken of externe factoren zoals brand of waterschade, of
indien opdrachtgever zonder toestemming van Baffoon Internet Services
wijzigingen in de apparatuur of in onderdelen die door
Baffoon Internet Services in het kader van garantie of onderhoud
zijn geleverd, aanbrengt of doet aanbrengen.
2. Werkzaamheden en kosten van herstel buiten het kader van garantie zullen
door Baffoon Internet Services in rekening worden gebracht conform
de gebruikelijke tarieven.
3. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen is Baffoon Internet Services
niet verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de resultaten
van diensten op het gebied van computerservices, automatische informatie
verwerking en/of het bewerken van gegevens met behulp van door
Baffoon Internet Services beheerde programmatuur en/of apparatuur.
27. Geschillenregeling en toepasselijk recht
1. Indien bij gerechtelijke uitspraak een of meer artikelen van deze
voorwaarden ongeldig worden verklaard, zullen overige bepalingen van
deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen
Baffoon Internet Services en opdrachtgever in overleg treden teneinde nieuwe
bepalingen ter vervanging van de nietige, dan wel vernietigde bepalingen
overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en strekking van de
nietige, dan wel vernietigde bepalingen in acht worden genomen.
2. Op de overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing
|